Sociaal Intranet 1.7.1

Release Notes Sociaal Intranet 1.7.1 

Releasedatum: januari 2021 

Release 1.7.1 van ons Sociaal Intranet is beschikbaar, met een groot aantal mooie nieuwe features. Voor een demonstratie kunt u contact opnemen met sales@seneca.nl, bellen naar 015-2513700 of contact opnemen met uw accountmanager. Onderstaand overzicht bevat cumulatief features uit Sociaal Intranet 1.7 t/m 1.7.1 

Blik terug via het activiteitlogboek bij jouw profiel 

Welke bijdrages, reacties en likes heb je zélf geplaatst? Via de widget profielsamenvatting klik je nu door naar het activiteitlogboek bij je profiel, waar je jouw eigen inbreng in tabbladen kunt terugzien. 

Vind sneller wat je zoekt met zoeksuggesties 

Als Enterprise Search voor Sociaal Intranet aan staat, had je al de beschikking over een krachtige zoekfunctie waarmee je alles in je intranet en aanvullende bronnen kon terugvinden. Met zoeksuggesties vind je de informatie nog sneller terug: in plaats van het automatisch aanvullen bij zoekwoorden krijg je de beste suggesties op je zoekterm meteen bij het zoekvak rechtsboven te zien. 

Verbeterd meldingen overzicht 

Het meldingen overzicht is verbeterd. Je ziet nu nog duidelijker welke berichten ongelezen zijn en de vormgeving is verbeterd. 

Nieuwe features voor op de homepagina van je sociaal intranet 

Zet aan tot delen met de Hallo widget 

Belangrijk voor adoptie van je intranet is dat mensen worden uitgenodigd om bij te dragen. De hallo-widget doet precies dat! De gebruiker wordt gevraagd om een bericht te plaatsen op het intranet. De communitymanager kan de widget instellen op een kleur naar keuze.  

Motiveer actieve deelname met de Like Badge Met de Like Badge widget motiveer je mensen om bij te dragen, te liken en informatie te delen! Meer weten? We helpen je graag om de like badge aan te zetten. 

Nieuws melden 

Organisatienieuws wordt vaak geplaatst door een select gezelschap in de organisatie. De link 'Nieuws melden' kan worden ingesteld met als adres een e-mailadres of formulier om organisatienieuws bij de redactie aan te dragen. Ook in de groep organisatienieuws zie je als gebruiker dit als een knop bovenaan de groepspagina. 

Nieuws plaatsen namens organisatie 

Nieuws namens de organisatie was tot nu toe altijd voorzien van de pasfoto van de auteur. Dat is niet altijd gewenst als het gaat om organisatienieuws dat een communicatieafdeling namens een directie plaatst. Organisatienieuws kan nu ook namens de organisatie geplaatst worden waardoor de foto van de auteur niet meer getoond wordt. Met ‘Wie gaat hierover?’ geef je dan als redactie aan bij wie je moet zijn voor meer informatie over het onderwerp. 

Tijdlijn en bijdragen: verbeterde tijdlijn 

Je hebt nu makkelijk praten met @Mention 

@Mention, start met @ in een reactie en type de naam van een collega, hij of zij krijgt dan een melding via in-site notificaties rechtsboven. 

Lees meer in bijdrages en bij lange reacties 

In de tijdlijn is de lees meer functie verbeterd. Deze breekt de tekst na een aantal tekens af. Reacties zijn vaak kort en krachtig. Maar wat nu als een reactie een verhaal op zich wordt? Bij lange reacties is er nu ook voorzien in de links 'Meer weergeven'. 

Links widget 

De top links widget en de links widget zijn verbeterd. Als redactie kun je links groeperen op trefwoord en op die manier een blokje met links toevoegen, bijvoorbeeld een 'Snel naar' lijst van links naar belangrijke groepen die je als linkjes op de homepagina zet. 

Persoonlijke links 

Voeg nu ook je eigen links toe aan het sociaal intranet! Naast de links en applicaties van je organisatie kun je daarmee ook jouw favoriete apps en websites linken op de startpagina. Handig zodat je direct doorkunt naar de sites die jij het meest gebruikt op je werkdag! 

Groepen 

Op diverse pagina's waaronder groepen kan de indeling gespiegeld worden. Dan staat de navigatiestructuur links in plaats van rechts voor de consistentie. 

Er is een ‘nieuwe groepen’ widget beschikbaar die de nieuwste groepen toont. Handig om  te zien welke groepen er nieuw zijn. 

Flexibele pagina's 

Overzichtspagina's zoals het groepenoverzicht en overzicht collega's maar ook de groepspagina en de profielpagina zijn flexibel gemaakt zodat we ook daar widgets kunnen toevoegen. Bijvoorbeeld die verjaardagenwidget die je toch ook in het overzicht van collega's wil zien, of dat extra blokje in het overzicht van afdelingen met een organogram. 

Persoonlijke homepagina 

Als communitymanager deel je de homepagina voor je organisatie in. Met de persoonlijke homepagina kun je de medewerker zelf widgets aan de persoonlijke homepagina laten toevoegen. Personalisatie door de medewerker zelf, terwijl je de 'verplichte' onderdelen (tijdlijn, organisatienieuws) ook altijd te zien krijgt. Zo wordt het intranet van jezelf: voor de ene medewerker de buienradar widget, de ander voegt de beursberichten aan zijn of haar pagina toe.  

Lees meer 

Top Links widget 

Direct vanaf je startpagina naar je favoriete online apps en links. 

Hoe werkt het? 

Open het overzicht via het ellipsis-pictogram (...) 

Markeer je applicaties als favoriet met (*) 

Je krijgt nu je favoriete applicaties bovenaan de startpagina te zien. 

Voor communitymanagers: Je kunt de style instellen voor eerste bezoek (achtergrondkleur) dit doe je met de instelling card.css.body bij de instellingen van de widget. 

Office 365 E-mail widget: preview e-mail 

Naast tijdstip, afzender en onderwerp kun je nu ook een preview van je e-mail in het intranet bekijken. Zo ben je snel op de hoogte van je laatste e-mails zonder het intranet te verlaten.   

Groepen 

Flexibele groepen (communitymanager) 

De communitymanager kan nu zelf bepalen welke widgets op de groepspagina komen te staan. De groepspagina kun je zo naar wens inrichten. Alle groepen krijgen dezelfde indeling en widgets, maar op deze manier kun je wel deze pagina op maat maken voor jouw organisatie. 

Soort groep bij subgroep kiezen (communitymanager) 

De communitymanager kan nu bij het aanmaken van een groep onder een Team/afdeling het soort groep kiezen, dit is bijvoorbeeld handig als je meerdere lagen in je organisatie onder de organisatiegroepen wilt laten vallen. 

Office 365 

Office 365 documenten direct bij je groepen in Sociaal Intranet 

Op je Sociaal Intranet deel je je organisatienieuws en teamactiviteiten. Werk je als organisatie met Office 365? Dan wil je vaak ook je documenten in de organisatie delen. Dat kan nu heel eenvoudig door een Office365 Team en kanaal aan te wijzen bij je groep in het Sociaal Intranet. Of het nu gaat om werkdocumenten of publicaties, je collega's kunnen zo in één oogopslag de documenten van jouw afdeling, werkgroep of team bekijken en benaderen.