Sociaal Intranet 1.2.6

Released: januari 2017

Het Sociaal Intranet van Seneca wordt steeds beter. In deze releasenotes tref je de wijzigingen van januari 2017 aan. We hebben verbeteringen doorgevoerd in de nieuwsfuncties op de homepagina en corporate homepagina en de performance van het Sociaal Intranet is verbeterd in de modules personen, afdelingen en kringen. Ook zijn er nieuwe telefoonboekvelden beschikbaar voor grotere organisaties en is het beheer van leden en toegangsaanvragen vereenvoudigd.

1    Bugfixes & verbeteringen

Home en Corporate home, nieuws

Delen naar corporate home, controle op juist inhoud (kalender, nieuws) toegevoegd.                      
Sortering van gecombineerd nieuws uit RSS-feed website en nieuws uit corporate kringen is verbeterd (nieuws van de organisatie).
Bij doorklikken op nieuws in het overzicht 10 items op een pagina weergeven.
Bugfix: foutmelding bij klikken op trefwoord nieuwsbericht.
Corporate home: foto's ook weergeven bij doorklikken op nieuwsbericht.

Afdelingen, kringen en tijdlijn

Performance van het inladen van afdelingen/kringen en afdelings/kringpagina's verbeterd.
Performance van het blokje 'informatie over kring' en 'gerelateerde kringen' verbeterd.
Bericht delen werkt nu ook in Internet Explorer 9.
Tijdlijn, aannmaken bijdrage: klik op tekstvak inhoud om te bewerken(geen tab meer nodig).
Bugfix: bewerken van afdelingspagina gaf soms een foutmelding.

Personen en Profielen

Bugfix: foutmelding verwijderd bij klikken op kruimelpad personen.         
Performance verbeteringen doorgevoerd bij het laden van profielen.        
Bugfix: foutmelding bij volgen vanuit wie-is-wie
Automatisch bijwerken van profielgegevens: Locatie (standplaats) niet meer gesynchroniseerd, functienaam alleen lezen en pas je aan in het telefoonboekje .
Bij weergeven van je profiel zijn er nieuwe velden toegevoegd: Verdieping/routenummer, verkort kiesnummer, Dect/tracer, Secretariaat/b.g.g. en Bereikbaarheid. Zoek in het overzicht van Personen op naam en klik door om deze contactinformatie te openen.            
Beheerder van de afdeling of kring kan nu ook 'System' gebruikers toevoegen aan de ledenlijst van de afdeling of kring.            
Sortering overzicht personen verbeterd.       
Geen dubbele vermelding van personen in overzicht personen.
Zoeken naar personen: meer personen vindbaar in het overzicht Personen. 

Beheren van leden bij afdelingen en kringen

Je kunt nu eenvoudig toegangsaanvragen goedkeuren voor kringen/afdelingen die je beheert. Dit doe je via Hulp & Instellingen > Toegangsaanvragen.    
Leden bij afdeling/kring: je kunt groepen van andere kringen toevoegen en verwijderen(=ontkoppelen). Bijvoorbeeld om iedereen van een afdeling ook toegang te geven tot het bijdragen aan een kring.      
Groep toevoegen:  koptekst en links van de afdeling weergeven om terug te gaan.
Gebruikersbeheer voor beheerders afdeling/kring: alle beheerders van afdelingen en kringen kunnen nu leden toevoegen aan de groep bij die afdeling/kring (Voorheen alleen superusers).       

Producten en diensten (PDC) / Serviceplein& Noodplannen

Filters bij noodplannen zijn verbeterd.
Paginering van producten en diensten (pag. 2 e.v.) verbeterd.
Bugfix: foutmelding bij klikken op sommige tegels in serviceplein.

2. Nieuwe functies

2.1 Nieuwe telefoonboekvelden beschikbaar

Hoe groter de organisatie, hoe belangrijker het wordt om te weten waar je collega’s kunt bereiken. Op welke afdeling of locatie vind ik jou? Wat is je interne telefoonnummer? Wie kan ik bereiken bij afwezigheid en op welke dagen werk je? De onderstaande velden zijn nu in het Sociaal Intranet beschikbaar en kunnen automatisch worden bijgewerkt uit de ActiveDirectory:

  • Verkort kiesnummer;
  • Kamer/Verdieping/routenummer;
  • Secretariaat/b.g.g.;
  • Bereikbaarheid.

2.2 Toegangsaanvragen beheren

Bij besloten kringen kun je toegang aanvragen. Als beheerder van een kring of afdeling kun je eenvoudig toegangsaanvragen goedkeuren of afkeuren. Dit doe je via het menu Hulp en Instellingen > Toegangsaanvragen. Hier vind je:

  • Voor jou – tabblad 1, Mijn toegangsaanvragen
    je eigen uitstaande toegangsaanvragen voor kringen
  • Voor beheerders van kringen – tabblad 2, Kringen die ik beheer
    Toegangsaanvragen die anderen gedaan hebben in de kringen die je beheert.
  • Alleen voor applicatiebeheerders - tabblad 3, Alle toegangsaanvragen

Alle uitstaande toegangsaanvragen in de organisatie.

In één oogopslag zie je in het getal bovenaan hoeveel toegangsaanvragen openstaan in je kringen.

2.2.1 Hoe werkt het beheren van toegangsaanvragen?

Locaties, afdelingen en kringen kunnen een besloten karakter hebben. Bijvoorbeeld als je alleen een discussie met je locatie, afdeling of bepaalde persoen wilt voeren. Dit stel je op de kring in door ‘besloten’ bij privacy van de kring in te stellen. Hierna kun je zelf mensen toevoegen aan de kring of je werkt met toegangsaanvragen, waarbij mensen zelf naar je kring gaan en toegang aanvragen.

  • In het overzicht van kringen zie je bij besloten kringen een slotje. Ook staat er een link ‘toegang aanvragen’. Hiermee vraag je toegang aan tot een kring.
  • Je lopende toegangsaanvragen vind je nu onder het menu ‘Hulp en instellingen’, tabblad ‘Mijn toegangsaanvragen’.
  • Ben je beheerder van een locatie, afdeling of kring, dan zie je onder ‘Kringen die ik beheer’ de toegangsaanvragen in jouw kringen. Bovenaan staat dan een cijfer met het aantal openstaande toegangsaanvragen.
  • Ben je applicatiebeheerder, dan zie je op het tabblad ‘Alle toegangsaanvragen’ een overzicht van alle toegangsaanvragen.
  • Je kunt toegangsaanvragen goedkeuren of afwijzen. Bij goedkeuring wordt de persoon lid van je locatie of kring.  Bij afwijzen wordt het verzoek verwijderd. De persoon krijgt hiervan géén melding.